V dnešním blogovém příspěvku se podíváme na hru Thunderstone ad AEG, která se stala hitem posledních týdnů. I na hraní na Řece, na kterém jsme byli tento víkend, si vydobyla pozici číslo jedná, když se ani jedna ze dvou krabic prakticky nezastavila.
Hned na začátku musím přiznat jednu z výtek, které k Thunderstone mám. Základním mechanismem je tak podobný Dominionu, že je to pomalu na žalobu. Metoda skládání balíku je prakticky shodná s jednou z nejoblíbenějších her současnosti. Na druhou stranu musím zmínit i dle mého základní plus Thunderstone. A to je fakt, že na rozdíl od Dominionu není na tolik abstraktní a má v sobě fantasy prostředí se vším všudy, i s draky. V Dominionu mají názvy karet zástupnou funkci za bonusy, které přinášejí. V Thunderstone si pipláte své hrdiny, vybavujete je zbraněmi, bojujete s draky, nemrtvými či slizy.
Když otevřete krabici, vykoukne na vás 530 karet s nádhernými ilustracemi. Jedná se o deset druhů hrdinů (od střelců přes mágy až po silné bijce), různé druhy příšer dle tříd (v nich jsou vždy různé příšery, které se opakují maximálně dvakrát), zbraně, kouzla či jídlo. Krabice má bohužel poněkud stupidní uspořádání, škoda že tu se výrobce nenechal inspirovat pozdějšími díly Dominionu – Intrikami či Seasidem.
Samotná hra funguje poměrně jednoduše. Na začátku máte na ruce pár slabých milicí (základní hrdina), dýku, jídlo a louč. Postupně ve vesnici nakupujete nové karty do balíku a zbavujete se starých – kupujete nové hrdiny (či si za zkušenosti získané v bojích vylepšujete ty staré), magické meče či lepší jídlo pro vaše reky. Jakmile dostatečně posílíte, můžete se vydat do jeskyní na nestvůry. Zkombinujete hrdiny na ruce, přidáte zbraně a případně další bonusy a pokud máte dostatečně velké útočné číslo, monstrum udoláte a strčíte si jej do balíku (většinou přináší peníze, ale občas i jiné pěkné zajímavé bonusy). Počítání je zde o něco více než v Dominionu díky všemožným bonusům a postihům za světlo v nižších patrech dungeonu.
Jakmile se probijete dostatečným množstvím příšer, naleznete bájný Hromošutr a když ho jeden z hráčů získá, hra končí. Hráči sečtou vítězné body na svých trofejích a hrdinech nejvyšší úrovně. Kdo má nejvíce, stává se vítězem.
Thunderstone se nám dostal hodně pod kůži. Poté, co AEG vydali již několikátou verzi pravidel (ta původní byla trochu nesrozumitelná), která jsou ke stažení na Boardgamegeek, zůstává prakticky jedinou výtkou podobnost s Dominionem. Zkušenost je však taková, že hráčům-matadorům sedí Thunderstone evidentně více. Především díky tomu, že ze sundání draka máte přece jen lepší pocit než z líznutí zelené karty vítězných bodů. Závěr – máte-li rádi fantasy, strčíme za Thunderstone ruku do ohně;)
Hned na začátku musím přiznat jednu z výtek, které k Thunderstone mám. Základním mechanismem je tak podobný Dominionu, že je to pomalu na žalobu. Metoda skládání balíku je prakticky shodná s jednou z nejoblíbenějších her současnosti. Na druhou stranu musím zmínit i dle mého základní plus Thunderstone. A to je fakt, že na rozdíl od Dominionu není na tolik abstraktní a má v sobě fantasy prostředí se vším všudy, i s draky. V Dominionu mají názvy karet zástupnou funkci za bonusy, které přinášejí. V Thunderstone si pipláte své hrdiny, vybavujete je zbraněmi, bojujete s draky, nemrtvými či slizy.
Když otevřete krabici, vykoukne na vás 530 karet s nádhernými ilustracemi. Jedná se o deset druhů hrdinů (od střelců přes mágy až po silné bijce), různé druhy příšer dle tříd (v nich jsou vždy různé příšery, které se opakují maximálně dvakrát), zbraně, kouzla či jídlo. Krabice má bohužel poněkud stupidní uspořádání, škoda že tu se výrobce nenechal inspirovat pozdějšími díly Dominionu – Intrikami či Seasidem.
Samotná hra funguje poměrně jednoduše. Na začátku máte na ruce pár slabých milicí (základní hrdina), dýku, jídlo a louč. Postupně ve vesnici nakupujete nové karty do balíku a zbavujete se starých – kupujete nové hrdiny (či si za zkušenosti získané v bojích vylepšujete ty staré), magické meče či lepší jídlo pro vaše reky. Jakmile dostatečně posílíte, můžete se vydat do jeskyní na nestvůry. Zkombinujete hrdiny na ruce, přidáte zbraně a případně další bonusy a pokud máte dostatečně velké útočné číslo, monstrum udoláte a strčíte si jej do balíku (většinou přináší peníze, ale občas i jiné pěkné zajímavé bonusy). Počítání je zde o něco více než v Dominionu díky všemožným bonusům a postihům za světlo v nižších patrech dungeonu.
Jakmile se probijete dostatečným množstvím příšer, naleznete bájný Hromošutr a když ho jeden z hráčů získá, hra končí. Hráči sečtou vítězné body na svých trofejích a hrdinech nejvyšší úrovně. Kdo má nejvíce, stává se vítězem.
Thunderstone se nám dostal hodně pod kůži. Poté, co AEG vydali již několikátou verzi pravidel (ta původní byla trochu nesrozumitelná), která jsou ke stažení na Boardgamegeek, zůstává prakticky jedinou výtkou podobnost s Dominionem. Zkušenost je však taková, že hráčům-matadorům sedí Thunderstone evidentně více. Především díky tomu, že ze sundání draka máte přece jen lepší pocit než z líznutí zelené karty vítězných bodů. Závěr – máte-li rádi fantasy, strčíme za Thunderstone ruku do ohně;)
Žádné komentáře:
Okomentovat