V dnešní krátké recenzi se podíváme na hru Summoner Wars, která nám v poslední době dost učarovala. Summoner Wars jsou hra kombinující karetní hru s taktickým pohybem na bojišti. Hráči v roli Vyvolávačů povolávají na hrací plán z ruky jednotlivé jednotky/karty, kterými pak pohybují a bojují s nimi.
Krabička, ve které se Summoner Wars skrývají, je poměrně maličká, naleznete v ní hrací plán ve formě veliké několikrát přehnuté plachty (kéž by bývali plán natiskli na plátýnko:() a dva balíčky karet - každý pro jednu rasu. Karty mají po pravdě proměnlivou kvalitu zpracování, některé jsou docela pěkné, na jiných je vidět výrazné užití počítačové grafiky. Celkové zpracování tak bylo trochu zklamáním, což je dáno asi tím že se jedná o prvotinu autora i jeho vlastní firmy PlaidhatGames (autor Colby Dauch je mimochodem spoluautorem některých orzšíření hry Heroscape).
V hře samotné vyvoláváte jednotky a umísťujete je na hrací plochu, kde se s nimi snažíte operovat a likvidovat soupeře. Důležitým aspektem hry je mana, kterou hráči získávají zabíjením nepřátel či odkládáním karet z ruky (což ale vede k rychlému protočení balíčku). Právě mana slouží k tomu, aby hráči mohli povolávat nové jednotky do hry, přičemž je těžké udržovat rovnováhu, jelikož každá karta, kterou z balíčku odeberete a diskardujete, vás oslabuje. Jakmile totiž protočíte celý balík, už není odkud povolávat a musíte dohrát s tím, co máte v ruce a na bojišti. Jednotky se člení na základní a na šampiony, kteří jsou mnohdy opravdu tvrdým oříškem. Mají jaké silnější schopnosti, které z nich činí stroj na zabíjení. Když už jsme u schopností - každá jednotka má své vlastní speciální, což vás nutí pořádně přemýšlet nad jejich správným nasazením.
Cíl hráčů je jediný, a to zabít soupeřova Summonera, který se často skrývá vzadu a jen podporuje jednotky. Hráč, kterému se to jako prvnímu podaří, zvítězil, bez ohledu na situaci, jaká jinak na bojišti panuje. Svého Summonera tak musíte chránit jako oko v hlavě.
Svět Summoner Wars má zatím šest frakcí (gobliny, orky, elfy, trpaslíky, lidi a nemrtvé), přičemž dva základní startery jsou Goblini vs. Trpaslíci a Elfové vs. Orkové. Je koncipován jako "živá hra" (podobně jeko třeba A Game of Thrones LCG či Warhammer: Invasion, akorát se nedá předpokládat, že by nové balíčky vycházely tak často, spíš bychom očekávali jeden za půl roku). Počítá se tedy s vydáváním rozšíření, které budou umožňovat posilování jednotlivých frakcí o nové jednotky. Každá frakce má přitom již v základu výrazně odlišné vlastnosti jednotek a je nutno tomu přizpůsobit taktiku.
Cíl hráčů je jediný, a to zabít soupeřova Summonera, který se často skrývá vzadu a jen podporuje jednotky. Hráč, kterému se to jako prvnímu podaří, zvítězil, bez ohledu na situaci, jaká jinak na bojišti panuje. Svého Summonera tak musíte chránit jako oko v hlavě.
Svět Summoner Wars má zatím šest frakcí (gobliny, orky, elfy, trpaslíky, lidi a nemrtvé), přičemž dva základní startery jsou Goblini vs. Trpaslíci a Elfové vs. Orkové. Je koncipován jako "živá hra" (podobně jeko třeba A Game of Thrones LCG či Warhammer: Invasion, akorát se nedá předpokládat, že by nové balíčky vycházely tak často, spíš bychom očekávali jeden za půl roku). Počítá se tedy s vydáváním rozšíření, které budou umožňovat posilování jednotlivých frakcí o nové jednotky. Každá frakce má přitom již v základu výrazně odlišné vlastnosti jednotek a je nutno tomu přizpůsobit taktiku.
Summoner Wars nás po pravdě výrazně pozitivně překvapila. Máme zatím nahrány dva základní startery (Lidi a Nemrtví by měli vyjít brzy) a hra poskytuje spoustu taktických možností, každá frakce je opravdu jiná a je nutno se tomu přizpůsobit. Už se těšíme na rozšíření, které dodá nové jednotky. Summoner Wars tak můžeme určitě doporučit, my osobně jsme překousli trochu horší zpracování a ze hry se vykuklil motýl;)
Více informací o hře Summoner Wars včetně popisu frakcí a ukázky karet na Plaidhatgames.com.
Pořiďte Summoner Wars či další hry na obchodě s deskovými hrami Planeta Her.
Žádné komentáře:
Okomentovat